اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج

اتاق فرار ( اسکیپ روم )

اسکیپ روم یا اتاق فرار یک بازی ماجراجویی و فیزیکی است. این بازی برگرفته از بازی های رایانه ای است اما با دکورهای جذاب و بی نظیر در دنیای واقعی ساخته می شود و به بازیکنان امکان حضور فیزیکی در داخل محیط بازی را می دهد. در هر کدام از این بازی های اتاق فرار، بازیکنان در موقعیتی خاص قرار می گیرند، در پشت سر آن ها قفل شده و بسته به سناریوی بازی، مدت زمانی ما بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت فرصت خواهند داشت تا با حل کردن معماها و چالش ها و پیدا کردن سر نخ هایی که برای آن ها طراحی و تعبیه شده است، خود را با همکاری گروهی از اتاق نجات دهند.

در انواع بازی اسکیپ روم خلاقیت، توانایی حل مسئله و استدلال و در نهایت توان کار گروهی. به چالش کشیده می شود و بازیکنان باید با تقسیم درست وظایف، از پس. مأموریت کوتاه مدت خود بر بیایند. اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج .

اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج
اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج

دکورهای خلاقانه

اسکیپ روم یک بازی ماجراجویی و فیزیکی است. این بازی برگرفته از بازی های رایانه ای است اما با دکورهای جذاب و بی نظیر در دنیای واقعی ساخته می شود و به بازیکنان امکان حضور فیزیکی در داخل محیط بازی را می دهد. در هر کدام از این بازی های اتاق فرار، بازیکنان در موقعیتی خاص قرار می گیرند، در پشت سر آن ها قفل شده و بسته به سناریوی بازی، مدت زمانی ما بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت فرصت خواهند داشت تا با حل کردن معماها و چالش ها و پیدا کردن سر نخ هایی که برای آن ها طراحی و تعبیه شده است، خود را با همکاری گروهی از اتاق نجات دهند.

در انواع بازی اسکیپ روم خلاقیت، توانایی حل مسئله و استدلال و در نهایت توان کار گروهی. به چالش کشیده می شود و بازیکنان باید با تقسیم درست وظایف، از پس. مأموریت کوتاه مدت خود بر بیایند. اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج .

تأسیس اتاق فرار

برای اولین بار و در سال ۲۰۰۷ میلادی بودی که اسکیپ روم در شهر کیوتو ژاپن فعالیت خود را آغاز کرد. پس از مدت کوتاهی اتاق فرار چنان محبوبیتی پیدا کرد که در کشورهای دیگری مانند سنگاپور و حتی در برخی نقاط دیگر دنیا در اروپا به سرعت رونق یافت. پس از آن در آمریکا هم بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ چندین اتاق فرار تأسیس شد. این گسترش چنان به سرعت انجام شد که هم اکنون بیش‌تر از ۸۰۰۰ اسکیپ روم با انواع سناریوها در سراسر دنیا در حال فعالیت هستند. بر همین اساس می‌توان اتاق فرار را از پر طرفدارترین بازی‌های واقعی دانست.

اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج .

اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج

سناریوهای اسکیپ روم

عنوان بازی واقعی به این دلیل است شما اتاق فرار را در گوشی موبایل یا در رایانه‌ی خود انجام نمی‌دهید. اما در هر صورت اسکیپ روم یک بازی است که در فضایی رازآلود و پر هیجان دنبال می‌شود. سناریوهای گوناگون در این بازی، باعث به وجود آمدن دکورها و فضاسازی‌های متفاوتی می‌شوند. مثلاً بسته به این‌که چه سناریویی را انتخاب کنید، ممکن است که در یک بیمارستان متروک گیر بیفتید و یا در نقش یک کارآگاه، باید پرده از راز جنایتی هولناک بردارید. گاهی ممکن است خود را گرفتار در یک سلول زندان ببینید و گاهی هم باید از دست قاتلی زنجیره‌ای و تله‌هایش که برای به دام انداختن شما تعبیه کرده است، فرار کنید. اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج .

در نهایت چیزی که همه‌ی این اسکیپ روم های گوناگون را به هم پیوند می‌زند، برخورداری از سناریویی جذاب است که منجر به خلق فضایی فوق‌العاده جذاب با دکورهای حرفه‌ای می‌شود و به شما کمک می‌کند که برای ساعتی، فارغ از درگیری‌ها و مشغله‌های روزمره، هیجانی مطلق را تجربه نمایید. اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج .

سناریوهای اتاق فرار اکوکلاب

برای اسکیپ روم انواع و اقسام سناریو وجود دارد اما برخی از این سناریوها توانسته‌اند. که با داشتن داستانی جذاب و مهیج، خود را بیش از دیگر سناریوها مطرح کرده و در تمام. دنیا مورد استقبال قرار بگیرند. ما در اکوکلاب برخی از جذاب‌ترین سناریوها را. آماده کرده‌ایم که عبارتند از: جوکر (Joker)، جک قاتل (Jack the Ripper)، کلاه دوز دیوانه (Mad Hatter)،. چرنوبیل (Chernobyl)، خانه فرار (Escape House)، کد داوینچی (The Davinci Code) و. ناشناخته (Unknown) که می‌توانید در صفحه‌ی اختصاصی هر کدام از آن‌ها، داستان بازی را ببینید. و سناریوی محبوب‌تان را انتخاب نمایید. طبیعتاً هر کدام از این اسکیپ روم ها در. ژانرهای متفاوتی مانند ماجراجویی، ترسناک، مهیج و یا تاریخی بوده و بنا. بر معماهایی که در بازی تعبیه شده است، درصد سختی متفاوتی دارند. اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج .

به طور کلی در بازی اتاق فرار هدف اصلی این است که با درگیر کردن ذهن شما. با مسائل منطقی پویایی ذهن را حفظ نموده، به رشد هوش اجتماعی و فردی کمک نماید و. توانایی کار گروهی شما را ارتقا دهد. شما در اسکیپ روم می‌توانید یک تفریح کاملاً سالم،. بی خطر و سازنده را در کنار دوستان و اعضای خانواده خود تجربه نمایید. پس به جهان. جذاب، مهیج و بی نظیر اتاق فرار خوش آمدید. اتاق فرار اسکیپ روم در تهران کرج .

چگونه خود را در اسکیپ روم نجات بدهیم

برای بهتر انجام دادن بازی این چند نکته را مدنظر داشته باشید:

افرادی را برای تیم خود انتخاب نمایید که برای کار گروهی ارزش قائل بوده و اهل ریسک و چالش باشند. بازی گروهی به شما کمک می‌کند که نه تنها بتوانید در اتاق فرار موفق عمل کنید، بلکه از لحظه به لحظه حضورتان در اسکیپ روم لذت ببرید.

زمان شما در بازی محدود است، بنابراین ابتدا محیط بازی را به دقت بررسی نمایید، جزئیات و المان های اتاق فرار را در نظر داشته باشید تا چیزی از نظر شما دور نماند. در هر کدام از اجزای بازی ممکن است که رازی نهفته باشد.

در اسکیپ روم معماها و چالش‌ها معمولاً مستقل از هم دیگر نیستند. شما با پشت سر گذاشتن هر چالش، به چالش بعدی می‌رسید و در برخی از سناریوها، لازم است که به سر نخ های قبلی مراجعه کنید تا ابزار ضروری را پیدا کنید.

در عین حال که هیچ کلید یا رمزی در اسکیپ روم قابلیت باز کردن بیش تر از یک قفل را ندارد، برای هیچ قفلی هم دو جواب هم زمان پیدا نخواهید کرد. پس هوش و حواس خود را به کار بیبندازید تا راه فرار را پیدا کنید.

بسیاری از چالش ها و معماهای تعبیه شده در اسکیپ روم را بیرون از این بازی نخواهید یافت بنابراین برای گذر از آن‌ها و حل کردن‌شان باید به دنیال روش‌های خلاقانه باشید. برخی از معماها هم عددی و منطقی هستند. برای آن‌ها باید روش‌های منطقی را به کار ببرید.

شاید اگر قرار بود که برای مدت زمان نامحدودی در اسکیپ روم بمانید، با خیال راحت می‌توانستید از پس هر معمایی بربیایید. اما در اتاق فرار زمان محدودی دارید. بنابراین باید تقسیم وظایف کنید و به کمک تک تک هم تیمی‌های خود راه خروج را پیدا نمایید.

سناریوهای اتاق فرار اکوکلاب کرج

مجموعه اتاق فرار های اکوکلاب در کرج از ۷ سناریو تشکیل شده است. این سناریوهای هر کدام. در ژانری خاص با بهترین دکورها و ماجراها آماده استفاده شما دوستان عزیز هستند.. اکنون به معرفی مختصر هر کدام از این سناریوها می پردازیم.

اتاق فرار جک قاتل

سناریو جک قاتل مربوط به قتل های زنجیره ای است که در سال ۱۸۸۸ میلادی در. شهر لندن رخ داد. شخصی به نام جک با لقب قاتل (همچنین مشهور به جک سلاخ) در طی سه. ماه اقدام به قتل فجیع ۵ زن کرده بود. شیوه قتل و سلاخی زن ها. باعث شده بود که همگان مطمئن باشند جک سلاخ یا قاتل به علم پزشکی و اعضا و جوارح. انسان آشنایی کامل دارد. جک قاتل هیچ گاه دستگیر نشد اما اکنون، به نظر می رسد سرنخ هایی. از این جنایت ها به دست آمده است. شما در مقام کارآگاه اصلی این پرونده باید به همراه. همکاران خود به محل جنایت رفته و پرده از راز این جنایات هولناک بردارید؛ بی آن که خودتان. گرفتار قاتل هولناک شوید. این سناریو اتاق فرار کرج در ژانر معمایی – پلیسی طراحی شده است.

اتاق فرار جوکر

یک گردهمایی بزرگ متشکل از سران کشورهای اروپایی، جوکر را برای یک. خرابکاری گسترده و مهیب وسوسه کرده است. او با هوش سرشار خود به محل. اجلاس سران رفته و اقدام به بمب گذاری های متعدد نموده است. منتها مأمورین تنها یک. ساعت پیش از انفجار و رخ دادن فاجعه، از این بمب گذاری ها آگاه شده اند. شما. باید به همراه همکاران خود به محل بمب گذاری ها رفته تا بتوانید. در کم تر از یک ساعت، از وقوع این فاجعه ی بزرگ جلوگیری کنید.. این سناریو اتاق فرار کرج در ژانر مهیج طراحی شده است.

اتاق فرار ناشناخته

در سال ۱۹۴۲ خانم اسمورل به همراه دو فرزندش از شهر لندن که گرفتار آتش جنگ جهانی. دوم شده بود، به روستایی در اسکاتلند فرار می کند. او و فرزندانش که در جنگلی تاریک. گم شده بودند، ناگهان به کلبه ای می رسند که به نظر می رسید. سرپناه خوبی برای ماندن در شب باشد. اما صبح فردا و با ناپدید شدن خانم اسمورل. و فرزندانش، معلوم می شود که این یک کلبه ی عادی نبود و در طول شب، اتفاقاتی ماورالطبیعی. در آن جا رخ داده است. اکنون شما و دوستان تان که به عنوان یک گروه از توریست ها،. در شبی دیگر گرفتار آن کلبه شده اید، باید خودتان را از شر بلایی که بر سر آن. ها آمده بود، خلاص کنید. این سناریو اتاق فرار کرج در ژانر ترسناک طراحی شده است.

اتاق فرار کد داوینچی

لئوناردو داوینچی هنرمند و مخترع بزرگ ایتالیایی، رازهای بزرگی را به وجود آورده بود.. این رازها که به منظور مخفی ساختن جام مقدس از دست اهریمنان طراحی شده بود،. تنها در اختیار گروهی از نگهبانان جام مقدس قرار داشت. اما در شب گذشته،. آخرین نگهبان به قتل رسید. او در آخرین لحظات نشانه هایی را از خود به جا گذاشت. تا جام مقدس برای همیشه فراموش نشود اما فقط در اختیار کسانی قرار بگیرد که شایستگی آن را دارند.. شما باید به همراه همکاران خود به محل موزه لوور رفته و از رازهای آن نمادها و نشانه ها. پرده بردارید. این اتاق فرار کرج در ژانر تاریخی – ماجراجویی طراحی شده است.

اتاق فرار چرنوبیل

نیروگاه اتمی چرنوبیل در شما اوکراین، به دلیل بروز خطا و اشتباه انسانی در طی. یک آزمایش، دچار نقص فنی شده است. این نقص فنی اختلالی را در عملکرد یکی از رآکتورهای. هسته ای به وجو آورده که عدم پیشگیری از آن، می تاند منجر به یکی از. بزرگ ترین فجایع انسانی قرن بیستم شود. شما و همکاران تان به عنوان دانشمندان مستقر در. این نیروگاه، تنها یک ساعت زمان دارید تا بشریت را از این رخداد شوم. نجات دهید. این اتاق فرار کرج در ژانر تاریخی – ماجراجویی طراحی شده است.

اتاق فرار کلاه دوز دیوانه

کلاه دوز مشهور شهر گاتهام، در شب سال نو یک کلاه مرموز را به حراج می گذارد.. چند جوان برای دیدن آن به کارگاه کلاه دوز دیوانه ی گاتهام می روند اما پس. از ساعت ها که از ورودشان می گذرد، هنوز خبری از آن ها در دست نیست.. خانواده های شان موضوع را با پلیس در میان می گذارند. اکنون شما باید به. عنوان کارآگاه پلیس به همراه همکاران تان به محل کلاه فروشی مرموز بروید. تا راز آن جا را آشکار کرده جوانان گم شده را نجات دهید.. این اتاق فرار کرج در ژانر وهم آلود طراحی شده است.

اتاق فرار خانه فرار

یک گروه تروریستی به پایگاهی سری برای نگهداری مواد رادیواکتیو حمله کرده و به. زودی خواهند توانست که کپسول های نگهدارنده را در محلی خاص برای انفجار و. رقم زدن یک فاجعه بزرگ قرار دهند. اکنون شما و همکاران تان باید به عنوان پلیس ضد. تروریستی و ضدا خرابکاری، در کم تر از یک ساعت بتوانید وارد عمل شده. و جلوی این گروه جنایت کار را بگیرید. این اتاق فرار کرج در ژانر ترسناک و مهیج ظراحی شده است.

موفقیت در اتاق فرار و بیش تر لذت بردن از آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. ما تمام این عوامل را در مقاله های جداگانه شرح داده ایم و در صورت تمایل می توانید هر کدام از آن ها را مطالعه کنید:

ترس در اتاق فرار

← انواع قفل اتاق فرار

← قوانین اتاق فرار

← فواید اتاق فرار

← اصطلاحات اتاق فرار

← اتاق فرار ترسناک

← اتاق فرار مهیج

← اتاق فرار تاریخی

← اتاق فرار معمایی

error: