اتاق فرار ترسناک اسکیپ روم ترسناک

اتاق فرار ترسناک

اتاق های فرار درست مثل فیلم های سینمایی یا سریال ها و داستان ها و رمان ها، دارای انواع و ژانرهای گوناگونی هستند. البته برخی از ژانرهای سینمایی مثل عاشقانه را هیچ گاه در اتاق فرار نخواهید دید اما برخی از ژانرها مانند اتاق فرار ترسناک به وفور یافت می شوند. دلیل این موضوع، محبوبیت روز افزون اسکیپ روم ترسناک است به طوری که در هر مجموعه ای که چندین سناریو داشته باشد، قطعاً یک سناریو هم در ژانر وحشت وجود خواهد داشت. دلیلی این محبوبیت چیست؟

محبوبیت اتاق فرار ترسناک

آدم ها نیاز به لذت دارند. این موضوع را کسی نمی تواند انکار کند. و بزرگ ترین لذت، حفظ جان است. وقتی که خود را از مخمصه ای خلاص می کنید، وقتی موفق می شوید از دست موجودی که تهدیدتان می کند فرار کنید، مغزتان به شما پاداش می دهد. در اسکیپ روم ترسناک هم درست همین اتفاق می افتد. شما وارد یک بازی می شوید. بله، درست است، این تنها یک بازی است. اما میان شما و این بازی، یک قرارداد نانوشته وجود دارد. شما به اتاق فرار ترسناک می گویید: «تو به اندازه ی کافی طبیعی باش! دکورهای خوب و چالش های منطقی داشته باش! من هم قول می دهم که باور کنم این تنها یک بازی نیست و مثل این است که در یک مخمصه ی واقعی گیر افتاده ام.»

اتاق فرار ترسناک اسکیپ روم ترسناک

این طور نیست؟ آیا در اتاق فرار ترسناک واقعاً همین اتفاق رخ نمی دهد؟ درست مثل هر فیلمی که می بینیم. می دانیم که سناریوی این فیلم را یک نویسنده پشت میز کارش نوشته، بازیگران برای بازی در این نقش ها پول گرفته اند، یک فیلم بردار، با افکت های دوربین و تدوین، این تصاویر را برای مان خلق کرده و در نهایت، یک کارگردان پشت همه ی این تصاویر است که تلاش می کند احساسی خاص را در ما برانگیزاند. احساس وحشت، محبت، علاقه، نفرت، عشق یا هر حس دیگری. اما…

ما با شروع فیلم، قرارداد را پذیرفته ایم و پا به پای فیلم پیش می رویم.

آدرنالین در رگ های تان پخش می شود

بله. مغزتان به شما پاداش می دهد. آدرنالین را ترشح می کند و از این طریق، دوپامین را به تمام رگ های تان می رساند. دوپامین همان ماده ای است که لذت و سرخوشی را برای مان به ارمغان می آورد. این همان اتفاقی است که در اتاق فرار ترسناک رخ می دهد، وقتی که موفق می شوید از دست ارواح و اشباحِ کمین کرده در گوشه و کنار اتاق فرار کنید.

جیغ می زنید، اما نه از سر ناراحتی و عصبانیت، بلکه از سر لذت جیغ می زنید. فرار می کنید، نه به دلیل خسته شدن از محیط بازی، بلکه برای نجات جان تان.

چه شد؟ نجات جان تان؟ مگر اسکیپ روم ترسناک فقط یک بازی نیست؟

نه؛ نیست. شما قرارداد را پذیرفته اید و هر قدم که پیش می روید، خودتان را در لذت محض آدرنالین ها و دوپامین ها رها می کنید. دیگر هیچ چیز یک بازی نیست، چون دارید برای لحظه به لحظه حضورتان در بازی، پاداش واقعی می گیرید. این همان جادوی اتاق فرار ترسناک است.

ویژگی های یک اسکیپ روم ترسناک

شاید به خودتان بگویید که می توان در تاریکی از پشت سر پرید جلوی کسی و او را ترساند،. به همین راحتی. اما واقعیت این است که ترساندن به همین راحتی ها هم نیست.. این کلک فقط یک بار جواب می دهد. تازه، آن هم نه برای کسانی که به. قصد وحشت کردن به اتاق فرار ترسناک آمده اند. پس نیاز به چیزهای بیش تری هست.

اتاق فرار ترسناک اسکیپ روم ترسناک

سناریو

در وهله ی اول، اتاق فرار ترسناک باید واقعاً یک سناریوی وحشت آفرین داشته باشد.. قسمت های مختلف داستان باید به گونه ای در کنار هم قرار گرفته باشند که قابلیت. ترساندن را داشته باشند. نمی شود عده ای را به یک استادیوم فوتبال برد و. برای ترساندن شان تلاش کرد. اسکیپ روم ترسناک نیاز به محیطی دارد که واقعاً وحشت زا باشد.

دکوراسیون

فرض کنید که سناریوی اتاق فرار ترسناک در یک کلبه ی چوبی در جنگلی دورافتاده. و تاریک رخ می دهد. به داخل اتاق قدم می گذارید و از همان ابتدا، دیوارهای مقوایی. با رنگ آمیزی کودکانه و مضحک، ذوق تان را کور می کند. دکوراسیون باید به گونه ای. باشد که فضا را برای بازیکنان ملموس و باورپذیر کند. اگر سناریوی این اتاق فرار ترسناک قرار است. در یک کلبه ی چوبی قدیمی رخ بدهد، باید در و دیوار چوبی را لمس کنید،. باید میز و صندلی و سایر اشیای دکوری متلعق به صد ها سال قبل را ببینید. تا بتوانید آن قرارداد ابتدایی را بپذیرید.

فضا سازی

فضاسازی چیزی بیش از دکوراسیون است. فضا سازی به مجموعه عواملی گفته می شود. که اسکیپ روم ترسناک را حقیقتاً برای شما تبدیل به مکانی مهیب و هولناک می کند.. همه ی عوامل از جمله میزان نور، وجود اکتور یا اکتورها در بازی،. سر و صدای محیطی، مثل صدایی که ممکن است در شب جنگل بشنوید. که شاید صدای جغدها یا زوزه ی گرگ های دور دست باشد،. همه ی این ها بخشی از فضا سازی هستند که نقص در هر کدام. می تواند تجربه ی لذت بخش شما را خراب کند.

مهندسی معماها

هر نوع ژانری، ویژگی ها و ملزومات خودش را دارد. مثلاً در ژانر اتاق فرار مهیج شما قرار نیست بیش از اندازه بترسید. در ژانر اتاق فرار ترسناک هم قرار نیست. معماهای بسیار پیچیده را حل کنید. اصلاً هر چقدر هم که باهوش باشید، نخواهید توانست. این کار را بکنید زیرا در اتاق فرار ترسناک شما نمی توانید با آسودگی خیال روی صندلی بنشینید. و به حل معماها یا پازل ها بپردازید.

بنابراین سازندگان بازی باید این موضوع را در نظر داشته باشند که ترس ها،. هیجانات شدید، تعقیب و گریزها و جیغ زدن ها، تا چه میزان امکان فکر کردن. و درگیر شدن ذهنی را برای بازیکنان باقی می گذارند. بنابراین مهم است که معماها،. به ترتیب سختی و آسانی، در بخش های مختلف بازی به گونه ای تعبیه شوند. که در لحظات استراحت تان به معماهای سخت تر، و در لحظات هیجان و. وحشت بسیارتان در اتاق فرار ترسناک به معماهای ساده تر بپردازید.

بهترین اتاق فرار ترسناک

اتاق فرار ترسناک در سراسر ایران کم نیست اما هرگز همگی آن ها نتوانسته اند. که تمام ویژگی های بالا را با موفقیت پیاده سازی کنند. اما برای تجربه. سناریوهای بی نظیر و جذاب، می توانید در کرج از اتاق فرار ناشناخته و در تهران از. اتاق فرار کما لذت ببرید. این سناریوهای اتاق فرار ترسناک به گواه بازیکنانی که تجربه شان کرده اند،. جزو بهترین سناریوهای موجود در سراسر تهران و کرج هستند.

برای رزرو اتاق فرار ترسناک در مجموعه اتاق فرار اکومال کرج از این لینک و. برای رزرو در تهران هم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

با حضور در مجموعه اکوکلاب می توانید از کافه گیم استفاده نمایید یا به تفریحات دیگری چون لیزرتگ هم بپردازید. به امید یک تجربه خوب و لذت بخش برای شما.

همچنین بخوانید:

اتاق فرار تاریخی

اصطلاحات اتاق فرار

قوانین اتاق فرار

فواید اتاق فرار

انواع قفل اتاق فرار

اتاق فرار معمایی

ترس در اتاق فرار

اتاق فرار مهیج

اتاق فرار اکومال کرج

اسکیپ روم کرج

کافه گیم

مجتمع اکومال کرج

0 0 رأی‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
error: