اتاق فرار جک قاتل

اتاق فرار جک قاتل جک ریپر
درصد سختی بازی
۶۰%

سناریو بازی جک قاتل (Jack the Ripper)

توجه داشته باشید که سناریو جک قاتل در ژانر ترسناک نیست و در ژانر معمایی، پلیسی و هیجانی است است. همچنین در این سناریو از اپراتور استفاده نمی شود.

این داستان مربوط به قتل‌های سریالی سال ۱۸۸۸ در لندن است که همه مردم را در شوک فرو برده است. قاتلی که زنان و مردان را به طور عجیبی سلاخی می‌کرد، به طوریکه همه بر این باور بودند که او به علم پزشکی کاملاً آشنا بوده است. حال شما به عنوان کارآگاه مسئول این پرونده به همراه همکاران خود به آدرسی که گفته می‌شود محل سکونت قاتل سریالی معروف به جک ریپر است رفته‌اید تا پرده از این راز مخوف بردارید. به اتاق فرار جک قاتل خوش آمدید.

قربانیان جک ریپر

جک قاتل که در مدت زمان ۳ ماه حداقل ۵ نفر را در شهر لندن و به سال ۱۸۸۸. به قتل رسانده بود، هیچ‌گاه شناسایی و دستگیر نشد. قربانیان او افراد زیر بودند:

ماری آن نیکلاس

جنازه ماری آن ملقب به پولی توسط شخصی به نام چارلز کراس. و در ساعت سه و چهل دقیقه بامداد کشف شده بود. ماری آن نیکلاس به تاریخ. جمعه ۳۱ آگوست سال ۱۸۸۸ به قتل رسید.

آنی چپمن

آنی چپمن که تا پیش از ازدواج به نام الیزا آن اسمیت شناخته می شد،. در میان مردم ملقب به آنی سیاهه بود. او در شب شنبه هشتم ماه سپتامبر. در سال ۱۸۸۸ به قتل رسید و جنازه او در ساعت ۶ صبح کشف شد.

الیزابت استراید جک قاتل

او که در میان مردن با لقب لیز دراز مشهور بود، به تاریخ یکشنبه سی. ام سپتامبر ۱۸۸۸ به قتل رسید و جنازه اش در ساعت یک بامداد کشف شد.

کاترین اداوز

در همان روز سی ام سپتامبر زن دیگری به نام کاترین ادواردز. هم به قتل رسید. این دو قتل در کنار یک دیگر به نام رویداد دو جانبه مشهور شد.

پس از این قتل دو جانبه، افسر پلیسی به نام آلفرد لانگ با. بررسی محدوده جنایت توانست دو دکمه خونی را که متعلق به دامن مقتولان بود،. در همسایگی یک آپارتمان مسکونی در خیابان گلستن پیدا کند.. بر روی دیوار هم با گچ نوشته شده بود: «یهودی ها مقصر هستند».

مری جین کلی

مری جین به عنوان آخرین نفر و به تاریخ جمعه نهم ماه نوامبر از سال. ۱۸۸۸ به قتل رسید و جنازه اش هم در ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه صبح کشف شد.

درباره جنایات جک قاتل

درباره جک قاتل

جک قاتل یا جک سلاخ یک قاتل زنجیره ای ناشناس بود که در سال ۱۸۸۸ در مناطق فقیرنشین وایت چپل در شرق لندن و اطراف آن فعال بود. جک قاتل هم در پرونده های جنایی و هم در گزارش های روزنامه نگاری معاصر، «قاتل وایت چاپل» و «پیش بند چرمی» نامیده می شد.

قتل هایی که به جک قاتل (سلاخ) نسبت داده می شود معمولاً شامل روسپی های زن می شد که در محله های فقیر نشین شرق لندن زندگی و کار می کردند. گلوی آنها قبل از دریدن شکم بریده شده بود. برداشتن اندام های داخلی دست کم سه نفر از قربانیان به این ایده منجر شد که قاتل آن ها دانش آناتومیک یا جراحی دارد. شایعات مربوط به ارتباط داشتن قتل ها در سپتامبر و اکتبر ۱۸۸۸ شدت گرفت و نامه های متعددی توسط رسانه ها و اسکاتلندیارد از افرادی دریافت شد که ادعا می کردند جک قاتل بودند.

نام جک قاتل از نامه ای نوشته شده توسط فردی که ادعا می کند قاتل است، در رسانه ها منتشر شده است. به طور گسترده تصور می شود که این نامه یک دروغ بوده و ممکن است توسط روزنامه نگاران برای افزایش علاقه به داستان و افزایش تیراژ روزنامه هایشان نوشته شده باشد. نامه از جک قاتل با عنوان «از جهنم» که توسط جورج لوسک از کمیته هوشیاری وایت چپل دریافت شد، با نیمی از کلیه انسان همراه شده بود که ظاهراً متعلق به یکی از قربانیان بود.

جک قاتل در رسانه ها

عموم مردم به طور فزاینده ای به یک قاتل زنجیره ای معروف به جک قاتل اعتقاد پیدا کردند، و دلیل اصلی این امر هم عمدتاً به ماهیت فوق العاده وحشیانه قتل ها و پوشش رسانه ای جنایات مرتبط بود.

پوشش گسترده روزنامه ها شهرت بین المللی گسترده و پایداری را برای جک قاتل (Ripper به معنای سلاخ) به ارمغان آورد و افسانه ی او باوری عمومی به وجود آورد. تحقیقات پلیس در مورد یازده قتل وحشیانه سریالی که در وایت چپل و اسپیتالفیلدز بین سال های ۱۸۸۸ و ۱۸۹۱ انجام شد، نتوانست تمام قتل ها را به طور قطعی به قتل های سال ۱۸۸۸ مرتبط کند. قتل مری آن نیکلاس، آنی چپمن، الیزابت استراید، کاترین ادووز و مری جین کلی – که به عنوان «پنج قربانی» جک قاتل شناخته می شوند – بین ۳۱ آگوست تا ۹ نوامبر ۱۸۸۸ به احتمال زیاد به هم مرتبط است. قتل ها هرگز حل نشدند و افسانه های پیرامون این جنایات ترکیبی از تحقیقات تاریخی، فولکلور و شبه تاریخ شد و تخیل عمومی را تا به امروز مجذوب خود کرده است.

پس زمینه تاریخی جنایت جک قاتل

در اواسط قرن نوزدهم، بریتانیا مورد هجوم مهاجران ایرلندی قرار گرفت که جمعیت شهرهای بزرگ از جمله شرق لندن را افزایش دادند. از سال ۱۸۸۲، پناهندگان یهودی فراری از قتل عام در روسیه تزاری و سایر مناطق اروپای شرقی به همان منطقه مهاجرت کردند. محله وایت چاپل در ایست اند لندن به طور فزاینده ای شلوغ شد و جمعیت تا سال ۱۸۸۸ به ۸۰۰۰۰ نفر افزایش یافت. در این بین غیر از اعمال جک قاتل موارد دیگری هم وجود داشت. شرایط کار و مسکن بدتر شد و طبقه پایین و فقیر اقتصادی افزایش قابل توجهی یافت. پنجاه و پنج درصد از کودکان متولد شده در ایست اند قبل از پنج سالگی مردند. دزدی، خشونت و وابستگی به الکل امری عادی بود و فقر بومی، بسیاری از زنان را برای زنده ماندن به تن فروشی سوق داد.

مشکلات اخلاقی

در اکتبر ۱۸۸۸ سرویس پلیس متروپولیتن لندن تخمین زد که ۶۲ فاحشه خانه و ۱۲۰۰ زن به عنوان فاحشه در وایت چاپل کار می کردند، که تقریباً ۸۵۰۰ نفر در ۲۳۳ خانه اقامتی مشترک در وایت چاپل هر شب اقامت داشتند، با قیمت های نازل شبانه. برای یک تخت یک نفره چهار پنی و هزینه خوابیدن بر روی طناب «معلق» (Hang-over) کشیده شده در سراسر خوابگاه به ازای هر نفر دو پنس بود. سر و کله جک قاتل در این شرایط پیدا شد.

مشکلات اقتصادی در وایت چاپل با افزایش مداوم تنش های اجتماعی همراه بود. بین سال های ۱۸۸۶ و ۱۸۸۹، تظاهرات مکرر منجر به مداخله پلیس و ناآرامی عمومی شد، مانند یکشنبه خونین در ۱۸۸۷. یهودی ستیزی، جنایت، بومی گرایی، نژادپرستی، آشفتگی اجتماعی و محرومیت شدید بر تصور عمومی مبنی بر اینکه وایت چاپل (محله قتل هایی که جک قاتل انجام داد) لانه بدنام بی اخلاقی است، تأثیر گذاشت. چنین برداشت هایی در پاییز ۱۸۸۸ تقویت شد، زمانی که مجموعه ای از قتل های شرورانه و وحشتناک منتسب به جک قاتل پوشش بی سابقه ای در رسانه ها پیدا کرد.

قتل ها

تعداد زیاد حملات علیه زنان در ایست اند در طی این مدت، بر عدم قطعیت تعداد قربانیانی که توسط جک قاتل به قتل رسیده اند صحه گذاشت. یازده قتل جداگانه، از ۳ آوریل ۱۸۸۸ تا ۱۳ فوریه ۱۸۹۱ در تحقیقات خدمات پلیس متروپولیتن لندن گنجانده شد و به طور جمعی در دفتر پلیس به عنوان «قتل های وایت چاپل» شناخته شد. نظرات در مورد اینکه آیا این قتل ها فقط باید به جک قاتل مرتبط باشند متفاوت است، اما پنج مورد از یازده قتل وایت چاپل که به عنوان «پنج قربانی» شناخته می شوند، به طور گسترده ای اعتقاد بر این است که کار جک قاتل است.

بیش تر متخصصان به زخم های بریده ی عمیق در گلو، و به دنبال آن دریدن های گسترده شکم و ناحیه تناسلی، برداشتن اندام های داخلی و مثله های پیشرونده صورت به عنوان ویژگی های متمایز شیوه عمل جک قاتل اشاره می کنند. دو مورد اول در پرونده قتل های وایت چاپل (اما الیزابت اسمیت و مارتا تبرام) در «پنج قربانی» جک قاتل گنجانده نشده اند.

مورد الیزابت اسمیت

الیزابت اسمیت تقریباً در ساعت ۱:۳۰ بامداد در ۳ آوریل ۱۸۸۸ در خیابان آزبورن، وایت چپل،. دزدیده شد و مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. یک شی بی جان نیز به واژن او وارد شد. که باعث پارگی صفاق او شد. او دچار پریتونیت شد و روز بعد در بیمارستان لندن. درگذشت. بدون شناخت جک قاتل الیزابت اسمیت اظهار داشت که توسط دو یا سه مرد که یکی از آن ها .را نوجوان توصیف می کند مورد حمله قرار گرفته است. این حمله. با قتل های بعدی که توسط مطبوعات پوشش داده می شد مرتبط بود، اما بیشتر نویسندگان قتل اسمیت را به خشونت. عمومی باند East End نسبت می دهند که به پرونده جک قاتل مرتبط نیست.

مورد مارتا تبرام

مارتا تبرام در ۷ آگوست ۱۸۸۸ بر روی پلکانی در جورج یارد وایت چپل. به قتل رسید؛ او ۳۹ ضربه چاقو به گلو، ریه ها، قلب، کبد، طحال، معده، شکم، سینه ها و واژن را. متحمل شده بود. آیا قتل او هم کار جک قاتل بود؟ همه جراحات تبرام. به جز یک مورد با ابزار تیغه ای مانند چاقو وارد شده بود و به استثنای یک مورد احتمالی،. همه زخم ها توسط یک فرد راست دست وارد شده بود. تبرام مورد تجاوز جنسی قرار نگرفته بود.

وحشی گری این قتل، فقدان انگیزه آشکار، و نزدیکی مکان و تاریخ. به قتل های قربانیان جک قاتل باعث شد پلیس این قتل را به قتل هایی که. بعداً توسط جک چاک دهنده مرتکب شد مرتبط کند. با این حال، این قتل. با قتلهای پنج قربانی متأخر متفاوت است، زیرا تبرام اگرچه بارها مورد ضربات چاقو قرار. گرفته بود، اما هیچ جراحتی در گلو یا شکم خود ندیده بود. بسیاری از کارشناسان. به دلیل تفاوت در الگوی زخم، قتل تبرام را با قتل های بعدی مرتبط نمی دانند.

پنج قربانی

پنج قربانی جک قاتل عبارتند از: مری آن نیکولاس، آنی چپمن،. الیزابت استراید، کاترین ادووز و مری جین کلی هستند.

مری آن نیکولاس

جسد مری آن نیکولاس حدود ساعت ۳:۴۰ بامداد روز جمعه. ۳۱ اوت ۱۸۸۸ در باکز راو وایت چاپل (اکنون به نام خیابان دوروارد شناخته می شود). کشف شد. نیکولاس آخرین بار تقریباً یک ساعت قبل از کشف. جسدش توسط خانم امیلی هالند زنده دیده شده بود، او قبلاً با او در یک تخت خواب مشترک. در یک خانه مسکونی در خیابان ترول، اسپیتال فیلدز، در مسیر جاده وایت. چاپل، جایی که جنایات جک قاتل رخ داد، در حال راه رفتن بود.

گلوی او با دو بریدگی عمیق بریده شد که یکی از آنها تمام بافت تا مهره ها. را کاملاً بریده بود. واژن او دو ضربه چاقو خورده بود، و قسمت پایین شکم او توسط. یک زخم عمیق و دندانه دار تا حدی باز شده بود و باعث بیرون زدگی. روده هایش شده بود. این ها ویژگی های مشترک جنایات جک قاتل بود. چندین برش. دیگر که در دو طرف شکم او ایجاد شده بود نیز توسط همان چاقو ایجاد. شده بود. هر یک از این زخم ها به شکلی به سمت پایین وارد شده بود.

آنی چپمن

یک هفته بعد، در روز شنبه ۸ سپتامبر ۱۸۸۸، جسد آنی چپمن تقریباً در .ساعت ۶ صبح در نزدیکی پله های درب حیاط پشتی ۲۹ خیابان هانبری، اسپیتالفیلدز،. کشف شد. همان طور که در مورد مری آن نیکولاس دیگر. قربانی جک قاتل مشاهده شده بود، گلو با دو بریدگی عمیق بریده شده بود. شکم او به. طور کامل باز شده بود و بخشی از گوشت شکمش را روی شانه چپش گذاشته بودند. و بخش دیگری از پوست و گوشت – به علاوه روده کوچکش – را برداشته و بالای شانه. راستش قرار داده بودند. کالبد شکافی چپمن همچنین نشان داد که رحم و بخش هایی از. مثانه و واژن او برداشته شده است.

در تحقیق درباره قتل چپمن، شخصی به نام الیزابت لانگ توضیح داد. که چپمن را در ساعت ۵:۳۰ صبح در خارج از خیابان هانبری شماره ۲۹ دیده است. همراه با مردی با موی تیره که کلاهی قهوه ای رنگ و پالتوی تیره به سر داشت. و ظاهری «با فرهنگ و نجیب» داشت. به گفته این شاهد عینی، مرد که. گویا همان جک قاتل بوده است، این سوال را از چپمن پرسیده بود که. آیا می خواهی انجام دهیم؟ که چپمن پاسخ داده بود: «بله».

الیزابت استراید

الیزابت استراید و کاترین ادووز هر دو در ساعات اولیه صبح یکشنبه. ۳۰ سپتامبر ۱۸۸۸ کشته شدند. جسد استراید تقریباً در ساعت ۱ بامداد. در حیاط داتفیلد، خارج از خیابان برنر (خیابان هنریکس کنونی) در وایت چاپل کشف شد.. علت مرگ یک برش واضح به اندازه شش اینچ در سراسر گردن او بود که شریان. کاروتید چپ و نای او را قبل از انتهای زیر فک راست او قطع کرده بود.. عدم وجود هر گونه مثله کردن بیش تر در بدن او منجر به عدم اطمینان. در مورد اینکه آیا قتل استراید توسط جک قاتل انجام شده است منجر شده است.

چند شاهد بعداً به پلیس اطلاع دادند که استراید را همراه با مردی. در یا نزدیک به خیابان برنر در غروب ۲۹ سپتامبر و در ساعات اولیه ۳۰ سپتامبر. دیده بودند، اما هر کدام توصیف های متفاوتی از قاتلی که احتمالاً همان. جک قاتل بود ارائه کردند: برخی گفتند که مرد بور بود، و برخی دیگر نه. برخی گفتند. که لباس نامرتبی داشت و برخی دیگر گفتند که خوش لباس بود.

کاترین ادووز

جسد ادوز در گوشه ای از میدان میتر در شهر لندن، سه چهارم ساعت. پس از کشف جسد الیزابت استراید پیدا شد. گلوی او گوش تا گوشش بریده شده. و شکمش با زخمی بلند و عمیق و دندانه دار باز شده بود، قبل از اینکه. روده هایش روی شانه راستش قرار گیرد و قسمتی از روده به طور کامل جدا شده. و بین بدن و بازوی چپش قرار گیرد؛ درست مانند سایر جنایاتی که. به جک قاتل نسبت داده می شود.

کلیه چپ و قسمت عمده رحم ادووز برداشته شده بود و صورتش. بدشکل شده بود، بینی و گونه اش بریده شده بود و بریدگی هایی به اندازه. یک چهارم اینچ و نیم اینچ به صورت عمودی بر روی هر یک از گونه های. او ایجاد شده بود. یک برش مثلثی – که رأس آن به سمت چشم ادووز بود – بر روی هر یک. از گونه های او حک شده بود، و بخشی از گوش و لوب گوش راست او از لباس او بیرون آمد.. جراح پلیس اظهار داشت که انجام این مثله ها «حداقل پنج دقیقه» طول می کشد.

یک فروشنده سیگار محلی به نام جوزف لاونده اندکی قبل از قتل با. دو دوستش از میدان عبور کرده بود، و او توصیف کرد که مردی را (که. احتمالاً جک قاتل بوده است) با موی روشن با ظاهری کهنه را با زنی که. احتمالاً ادووز بوده است، دیده است. پلیس نتوانست توصیف او را تأیید کند.. قتل استراید و ادوز در نهایت به عنوان «رویداد دوجانبه» شناخته شد.

پیش بند خونین

بخشی از پیش بند خون آلود ادووز در ساعت ۲:۵۵ بامداد در ورودی یک. خانه مسکونی در خیابان گولستون، وایت چاپل، پیدا شد. یک نوشته گرافیتی. بر روی دیوار دقیقاً بالای این تکه پیش بند نوشته شده بود: «یهودیان مردانی هستند که. به خاطر هیچ مورد سرزنش قرار نخواهند گرفت.» به نظر می رسد این پیام به این. معناست که یک یهودی یا به طور کلی یهودیان مسئول این قتل ها بوده اند، اما مشخص. نیست که آیا نوشته توسط قاتل هنگام انداختن قسمتی از پیش بند نوشته شده است یا. صرفاً اتفاقی بوده و ارتباطی با پرونده ندارد. چنین نوشته گرافیتی ای. در وایت چاپل و در زمان رخ دادن جنایات جک قاتل رایج بود. چارلز وارن، کمیسر پلیس،. ترسید که نوشته گرافیتی ممکن است جرقه شورش های یهودی ستیزانه را برانگیزد. و دستور داد نوشته قبل از طلوع آفتاب پاک شود.

مری جین کلی

جسد کاملاً مثله شده و شکافته شده مری جین کلی در ساعت ۱۰:۴۵ صبح. روز جمعه ۹ نوامبر ۱۸۸۸ در اتاق تنهایی که در آن زندگی می کرد در خیابان ۱۳ دادگاه میلر،. خارج از خیابان دورست، اسپیتالفیلدز در حالی یافت شد که. روی تخت دراز کشیده بود. صورت او «بیش از حد قابل تشخیص» آسیب دیده بود،. گلویش تا ستون فقرات بریده شده بود، و شکم تقریباً از اندام هایش خالی شده بود.. مشابه با سایر جنایاتی که از جک قاتل سراغ داریم، رحم، کلیه ها و یک سینه. اش زیر سرش، و احشاء دیگری از بدنش در کنار پایش، در اطراف تخت و بخش هایی. از شکم و ران هایش بر روی میز کنار تخت قرار داشتند. قلب در صحنه جرم یافت نشد.

خاکسترهای متعددی که در داخل شومینه پیدا شد، نشان می دهد که. قاتل کلی چندین اقلام قابل احتراق را سوزانده است تا اتاق را در حالی که بدن او را. مثله کرده بود، آتش بزند. آتش سوزی اخیر به اندازه ای شدید بود. که لحیم بین کتری و دهانه آن، که در رنده شومینه افتاده بود، ذوب شد.

ارتباط جنایات جک قاتل

هر یک از پنج قتل «پنج قربانی» در شب، نزدیک به آخر هفته، یا در پایان. یک ماه یا یک هفته (یا بیش تر) پس از آن انجام شد. شباهت هایی وجود داشت. که می توانست همه آن ها را به جک قاتل مربوط. کند. با ادامه سلسله قتل ها، مثله شدن شدیدتر شد، به جز قتل استراید، که ممکن است. مهاجمش منصرف شده باشد. نیکولاس هیچ اندامی را از دست نداد. رحم چپمن. و بخش هایی از مثانه و واژن او برداشته شد. ادووز رحم و کلیه چپش را برداشته و صورتش. را مثله کردند. و بدن کلی به طور گسترده ای متلاشی شده بود، صورتش «از. همه ی جهات شکافته» و بافت گردنش تا استخوان بریده شده. بود، اگرچه قلب تنها عضو بدن بود که از این صحنه جرم مفقود شده بود.

از نظر تاریخی، این باور که این پنج قتل توسط یک عامل (که. احتمالاً جک قاتل است) انجام شده است، از اسناد معاصر گرفته شده است که. آنها را با هم به طرد دیگران مرتبط می کند. در سال ۱۸۹۴، سر. ملویل مکناتن، دستیار فرمانده پلیس کلانشهر و رئیس بخش تحقیقات جنایی (CID)، گزارشی. نوشت که بیان داشت: «قاتل وایت چاپل فقط ۵ قربانی داشت». به طور مشابه،. پنج قربانی در نامه ای توسط جراح پلیس توماس باند به رابرت اندرسون،. رئیس CID لندن، در ۱۰ نوامبر ۱۸۸۸، با هم و به جک قاتل مرتبط شدند.

اختلاف نظر

عده ای از محققان بر این باورند که برخی از قتل ها بدون شک کار. یک قاتل با نام مستعار جک قاتل بوده است، اما تعداد ناشناخته ای از قاتلان که. به طور مستقل عمل می کنند مسئول سایر جنایات بوده اند. نویسندگان. استوارت پی ایوانز و دونالد رامبلو استدلال می کنند که پنج مورد یادشده. یک افسانه درباره جک قاتل است و تنها سه مورد (نیکلاس، چپمن و ادووز) را می توان. به طور قطع به یک عامل مرتبط دانست، اما اطمینان کمتری وجود درباره اینکه آیا استراید و. کلی نیز توسط جک قاتل به قتل رسیدند یا نه. برعکس، برخی دیگر. تصور می کنند که شش قتل بین تبرام و کلی کار یک قاتل بوده است.

دکتر پرسی کلارک، دستیار آسیب شناس معاینه جورج بگستر فیلیپس،. تنها سه مورد از قتل ها را مرتبط می دانست و فکر می کرد که بقیه قتل ها. توسط «افراد ضعیف الفکر… وادار به تقلید از جنایت» شده اند.

منبع: ویکی پدیا

اگر تجربه بازی  اسکیپ روم جک قاتل  را در مجموعه اکوکلاب دارید، لطفاً نظر خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

۰ ۰ رأی‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
۰ نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
error: