اتاق فرار چرنوبیل

اتاق فرار کرج اتاق فرار در کرج تهران اسکیپ روم چرنوبیل
درصد سختی بازی
۸۰%

سناریو بازی چرنوبیل (Chernobyl)

آزمایشی که جهت توسعه و بهبود عملکرد ایمنی نیروگاه چرنوبیل در حال انجام است منجر به نقصی جدی در عملکرد راکتور شده است. این اشتباه فنی در بامداد ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ منجر به وقوع انفجار در نیروگاه شماره ۴ چرنوبیل واقع در شمال اوکراین می‌گردد. شما، دانشمندان مستقر در این نیروگاه تنها یک ساعت فرصت دارید تا عواقب این فاجعه را به حداقل برسانید. به اتاق فرار چرنوبیل خوش آمدید.

پس از رخ دادن فاجعه چرنوبیل در نیروگاه هسته ای، در مدت زمانی بسیار کوتاه و در. عرض چند ساعت، تعداد زیادی از کارکنان تأسیسات هسته ای، نشانه هایی را بروز دادند. که از مسمویت پرتوی ناشی می شد. به دلیل رخداد آتش سوزی در سقف. واحد ۳، بسیاری از آتش نشان ها و کارمندان بدون محافظ و رعایت موارد ایمنی مشغول به کار بودند.. به همین دلیل ۱۳۲ نفر در اولین روز از رخداد فاجعه، در بیمارستان ها بستری شده بودند.

از همان ابتدا محیط اطراف آلوده به امواج رادیواکتیو شد و بعد از آن هم کم کم. ابرهای آلوده به این مواد به مکان های دورتر رسیدند. به علاوه این که بارش باران. موجب آلودگی بسیاری از مناطق در اروپا شد. انفجاری که رخ داده بود، منجر به آزاد سازی. آن میزان مواد رادیواکتیو شده بود که برای ساختن صد بمب اتمی کافی بود.. البته مقاواتت شوروی سابق انتشار اخبار پیرامون این حادثه را ممنوع. کرده بودند اما با برآوردهای خسارات جانی و مالی، فاجعه چرنوبیل به عنوان. شدیدترین حادثه نیروگاه هسته در سراسر جهان محسوب می شود.

اتاق فرار چرنوبیل

برآورد شده است که با رخ دادن انفجار در نیروگاه هسته ای چرنوبیل، در. حدود پنج هزار واحد مسکونی با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر در کشورهای. روسیه، بلاروس و اوکراین آسیب دیدند. همچنین در برخی از. کشورهای اروپایی مانند انگلستان، سوئد، نروژ، فنلاند و لهستان هم اثرات انفجار احساس شد.

در گزارش های رسمی، مواردی چون اجرای آزمایش بدون فراهم. بودن شرایط کافی و نیز اشتباهات پرسنل را به عنوان عوامل اصلی مطرح نموده اند.

اگر تجربه بازی  اسکیپ روم چرنوبیل  را در مجموعه اکوکلاب دارید، لطفاً نظر خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

۰ ۰ رأی‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
۰ نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
error: