اتاق فرار تاریخی

اتاق فرار تاریخی

اتاق فرارها ژانرهای گوناگونی دارند. برخی از آن ها در فضاهایی ترسناک و هول انگیز اتفاق می افتند، برخی دیگر در فضاهایی مملو از معما و تعقیب و گریزهای پلیسی و برخی دیگر در فضاهایی تاریخی و باستانی. این دسته اخیر اتاق فرار تاریخی نام دارد. در سناریوهای تاریخی، سازندگان بازی و نویسندگان سناریو به سراغ داستانی معروف و آشنا می روند که در زمان های دور و معمولاً در دل تاریخ با شخصیت ها و عناصر مشهور رخ می دهند. این فضای اتاق فرار تاریخی علاوه بر این که ژانر مورد علاقه ی بسیاری از بازیکنان اتاق فرار است، همچنین این امکان را فراهم می آورد که با کمک دکورهای جذاب و خیره کننده، یک ساعت را در فضایی خیال انگیز و مهیج و فارغ از دغدغه های زندگی روزمره به سر ببرید.

ویژگی های ژانر اتاق فرار تاریخی

در این ژانر از اغلب ویژگی های سایر ژانرها مانند اتاق فرار معمایی و اتاق فرار ترسناک استفاده می شود و به طور کلی اتاق فرارها در هر ژانری که باشند، دارای شباهت هایی هستند. اما اتاق فرار تاریخی دارای ویژگی هایی است که یا مختص این ژانر هستند و یا نسبت به ژانرهای دیگر نقش پررنگ تری دارند. در ادامه به معرفی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

تعلیق

تعلیق یکی از ویژگی های داستان ها است که باعث کشش و جذابیت بیش تر می شود. به عنوان مثال شما در یک داستان پلیسی می دانید که جنایتی رخ داده است و پلیس یا کارآگاه باید به دنبال جنایت کار و دستگیر کردن او باشد. هر چند که این یک ویژگی کلی است اما خط سیر اصلی داستان را مشخص می کند. در ژانر تاریخی معمولاً بازیکنان همین قدر اطلاعات هم ندارند. فقط می دانند که این سناریو مثلاً در اهرام مصر رخ می دهد و یا مربوط یک شخصیت مشهور به نام لئوناردو داوینچی است.

عدم آگاهی و عدم امکان پیش بینی رخدادهای داستان باعث می شود که هر قدم از داستان برای بازیکنان جذابیت بیش تری داشته باشد زیرا هیچ کس نمی داند چه چیزی در انتظار او است.

دکوراسیون

دکوراسیون هم از ویژگی هایی است که در تمام اتاق فرارها در هر ژانری که باشند وجود دارد اما از آن جایی که فضاسازی یک سناریو در ژانر تاریخی در وهله ی اول به عهده ی دکوراسیون است، بنابراین دکوراسیون در ژانر اتاق فرار تاریخی نسبت به دیگر ژانر نقش مهم تر و پر رنگ تری دارد. به همین دلیل در این ژانر معمولاً اتاق ها دارای دکوراسیون جذاب تر و پر زرق و برق تر و پیچیده تری هستند زیرا مثلاً در اتاق فرار مصر، فضا باید به گونه ای باشد که انگار وارد یکی از اهرام ثلاثه مصر شده اید. یا به عنوان مثالی دیگر، در اتاق فرار داوینچی فضاسازی باید شبیه به موزه لوور باشد. این ویژگی ها باعث می شود که دکوراسیون در ژانر اتاق فرار تاریخی نقش مهم تری داشته باشد.

داستان پر رمز و راز

داستان یک اتاق فرار تاریخی همان طور که از اسمش پیداست، معمولاً در گذشته های دور و. در دل تاریخی پر رمز و راز رخ می دهد. این رمز و راز و کشش آن به قدری زیاد است. که با گذشت صدها و یا هزاران سال از زمان آن اتفاق ها تا به امروز،. داستان هنوز افراد را به خود جذب کرده و مسحور خود می کند زیرا رخ دادن اتفاق های عجیب. و غریب و رازآلود در داستان های تاریخی دور از انتظار نیست. و داستان می تواند هر لحظه یک غافلگیری بزگ را به همراه داشته باشد.

معما در اتاق فرار تاریخی

فضای رازآمیز و حیرت انگیزی که در سناریوهای تاریخی وجود دارد، علاوه بر جذابیت،. به خودی خود بسیار اسرار آمیز هم هست. به علاوه این که معماها و قفل ها در این ژانر می تواند. کاملاً متفاوت از معماها و قفل هایی باشد که در سایر سناریوها مورد استفاده قرار می گیرند.. فضاهای تاریخی این امکان را به وجود می آورند که قفل ها حتی شکل ظاهری متفاوتی داشته باشند.. این تفاوت در شکل ظاهری باعث می شود که بازیکنان در وهله ی اول نیاز داشته باشند. تا نوع و عملکرد قفل را تشخیص بدهند و سپس اقدام به باز کردن آن بنمایند.. بنابراین ژانر اتاق فرار تاریخی قابلیت زیادی در ایجاد معماهای جذاب و هیجان انگیز دارد. ← انواع قفل اتاق فرار

شخصیت های مشهور

یکی از عواملی که در داستان ها و فیلم ها باعث جذابیت بیش تر می شود، حضور. اشخاص مشهور و نام آشنا است. سناریوهای تاریخی نیز اغلب پیرامون همین اشخاص مشهور شکل می گیرند.. این داستان در گذشته های دور به وجود آمده اند و در طی صدها و یا هزاران سال. با افسانه پردازی ها و خیال بافی هایی همراه شده اند و پر و بال گرفته اند.. به همین دلیل این اشخاص مشهور مانند فرعون، سینوهه، داوینچی و…. بسیار مورد علاقه مردم و همچنین سازندگان بازی های اتاق فرار تاریخی هستند.

اتاق فرار تاریخی اکوکلاب

در مجموعه اتاق فرار اکومال کرج یکی از اتاق فرارهای جذابی که طراحی و ساخته شده است،. کد داوینچی است که در ژانر اتاق فرار معمایی است و پیرامون ماجراهای مرموز لئوناردو داوینچی هنرمند و. دانشمند بزرگ عصر رنسانس اتفاق می افتد.

در این سناریو با داستانی رو به رو می شویم که ریشه تاریخی آن به معماهایی بر می گردد. که توسط لئوناردو داوینچی هنرمند و دانشمند بزرگ، خلاق و پر راز و رمز ایتالیایی طراحی و ساخته شده اند. تا از موضوع بسیار مهمی به نام جام مقدس محافظت نماید.

همچنین بخوانید:

اصطلاحات اتاق فرار

موفقیت در اتاق فرار

قوانین اتاق فرار

فواید اتاق فرار

مجتمع تفریحی تجاری اکومال کرج

ترس در اتاق فرار

اتاق فرار مهیج

کافه گیم

اسکیپ روم کرج

لیزرتگ

0 0 رأی‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
error: