فواید اتاق فرار

فواید اتاق فرار

به عقیده ی ما برای داشتن یک تفریح و سرگرمی خوب در اتاق فرار، همین که جذابیت و هیجان وجود داشته باشد کافی است و دیگر نیازی نیست که به دنبال فواید اتاق فرار باشیم؛ اما وقتی که می خواهیم تفریحات گوناگون را با یکدیگر مقایسه کنیم، اوضاع کمی فرق می کند. در این صورت باید بدانیم که هر کدام از تفریحات چه مزایا و معایبی دارند تا بتوانیم با آگاهی بیش تر تصمیم بگیریم. به همین دلیل در این مطلب همراه ما باشید تا درباره فواید اتاق فرار صحبت کنیم.

از دنیای مجازی فاصله می گیرید

حتماً آن طرح معروف را دیده اید که کودکان دو نسل را مقایسه می کند: کودکان نسل قبل که مادران شان آن ها را به زور از توی کوچه و بازی های فیزیکی مانند فوتبال جدا می کردند و به خانه بر می گرداندند، و کودکان این نسل که مادران شان باید آن ها را به زور از گوشی موبایل و تلویزیون جدا کنند و برای تفریح و بازی به کوچه بفرستند. اما فواید اتاق فرار کدام است؟

اتاق فرار به ما کمک می کند که برای ساعتی از دنیای دیجیتال و فضای مجازی فاصله بگیریم و با پای خود وارد فضایی واقعی شویم نه این که صرفاً از طریق یک صفحه نمایش فضاهای شبیه سازی شده را مشاهده کنیم. ما تجربه ی یک بازی لذت بخش و هیجان انگیز را می خواهیم و بسیاری از گام های تکنولوژیکی روز دنیا در تلاش برای شبیه سازی این تجربه در کنسول های بازی هستند. چه چیزی بهتر از این که خودمان به طور واقعی و نه مجازی، وارد بازی شویم و همه چیز را از دریچه چشم خودمان ببینیم و با دست های خودمان لمس کنیم. اسکیپ روم امکان چنین تجربه ای را فراهم می کند و این یکی از مهم ترین فواید اتاق فرار است.

ذهن تان به چالش کشیده می شود

در اتاق فرار شما اغلب – و نه همیشه – اشیا و اجسامی را می بینید که حتی در زندگی روزمره هم ما هم وجود و کاربرد دارند. اما خواهید دید در فضای متفاوتی که در اسکیپ روم به وجود آمده، برخی از این اشیا و اجسام کاربردی کاملاً متفاوت دارند. این موضوع باعث می شود که این اشیای آشنا، برای مان ناشنا به نظر بیایند. در این شرایط باید تلاش کنیم تا آن ها را دوباره بشناسیم. این ویژگی که آن را آشنایی زدایی می نامند و از فواید اتاق فرار محسوب می شود، یکی از راه های مهم برای به چالش کشیدن ذهن است.

شما تلاش می کنید تا همه چیز را از نو بشناسید. ذهن تان با چالش های جدیدی مواجه شده و از دایره ی امن روزمره و روتین خود خارج می شود. معماهای ناشنایی پیش روی تان قرار می گیرد که باید برای بیرون رفتن از اتاق به راه حل آن ها پی ببرید، که اغلب هم نیاز به راه حل های خلاقانه دارند. از فواید اتاق فرار می توان به همین چالش های ذهنی اشاره کرد که شما را مجبور می کنند از خلاقیت خود استفاده نمایید.

فواید اتاق فرار : تحریک حواس

از مهم ترین فواید اتاق فرار این است که به واسطه ی حضور فیزیکی در فضا – بر خلاف. حضور مجازی که در بازی های رایانه ای – باعث می شود که تنها چشم و گوش. شما درگیر فرآیندها نباشد. با حضور در فضایی واقعی و نه شبیه سازی شده،. شما باید راه بروید، لمس کنید، خود را نجات بدهید، بدوید، می ترسید و. جیغ می کشید. غریزه ی بقا در وجودتان زبانه می کشد و حالا. دیگر واقعاً دست به تلاش می زنید.

تقویت و توسعه مهارت های حرکتی

مهارت های حرکتی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که توسعه و تقویت همه. ی آن ها از فواید اتاق فرار محسوب می شود. مهارت های حرکتی درشت به آن. دسته ای از فعالیت ها گفته می شود که تمامی بدن را به حرکت و واکنش مشغول. می کنند. مانند دویدن. احساس خطر در اسکیپ روم و فوران غریزه ی بقا، منجر. به فعالیت های فیزیکی در تمامی اندام ها شده و آن ها را از حالت کسالت. و خمودگی خارج می کند، درست مثل یک فعالیت ورزشی کامل.

در عین حال، به مهارت های مهم دیگری که در ابعاد کوچک تر نمود دارند. نیز مهارت های حرکتی ظریف گفته می شود. به عنوان مثال می توان از استفاده حواس. گوناگون به جای یکدیگر نام برد. مثلاً وقتی که در تاریکی اتاق مجبور می شود. که دیوار را نه با دیدن، بلکه با صدا و لمس کردن تشخیص دهید. همچنین ظرافت. اعمال به این دلیل است که اعمال ما باید در بازه های زمانی. بسیار کوچک – کوچک تر از ثانیه – با یکدیگر هماهنگ شوند. مانند هماهنگی دست و چشم. و یا هماهنگی لامسه و شنوایی. امکانات و ویژگی های این مهارت ها به توسط. فواید اتاق فرار تقویت شده و توسعه می یابند.

تقویت قابلیت های ارتباطی و مهارت های اجتماعی

در اتاق فرار شما نه تنها فقط یک نفر نیستید، بلکه به مرور زمان خواهید دید که. اصلاً به تنهایی از پس مسائل برنخواهید آمد.

فواید اتاق فرار

این جاست که می توان افزایش و. بالا بردن روحیه همکاری را از مهم ترین فواید اتاق فرار نامید.. شما در این فضای بسته که چالش های بسیاری را برای شما به وجود آورده است،. زمان محدودی دارید – اغلب یک ساعت – بنابراین لازم است که بتوانید با یک. دیگر ارتباط بگیرید، همکاری کنید و با کمک همدیگر چالش ها را یکی یکی از سر بگذرانید.. با این کار خواهید توانست که بیش ترین بازدهی را از توانایی های خود بگیرید،. با یکدیگر حرف بزنید، تعامل داشته باشید، وظایف را تقسیم کنید و. در انتها، لذت انجام دادن کارها به صورت جمعی، حتی لذت بازی را نیز دوچندان خواهد کرد.

افزایش تحرک فیزیکی

گاهی اوقات بازیکنان در حالی از اسکیپ روم خارج می شوند که در حال نفس. نفس زدن هستند. زیرا چالش های پیش روی آن ها در اتاق فرار مجبورشان. کرده است تا مانند یک ورزش کامل، فهالیت و. تحرک داشته باشند. این موضوع از دیگر فواید اتاق فرار محسوب می شود.. شما نمی توانید در طول بازی راحت روی صندلی تان بنشینید و معماها را حل کنید.. بلکه باید هر سوراخ سنبه ای را برای پیدا کردن خود معماها و سپس،. راه حل ها و سرنخ های شان زیر و رو کنید. گاهی اوقات ترس مجبورتان می کند. به دویدن یا نشان دادن عکس العملی سریع. تمام این موضوعات. الزاماً از شما تحرک فیزیکی زیادی را طلب می کند.

فواید اتاق فرار : افزایش حافظه

یکی از مهم ترین و بهترین فواید اتاق فرار این است که ذهن شما را به شدت به. چالش می کشد. این چالش های ذهنی معادل فعالیت های. شدید فیزیکی برای بدن هستند. در واقع تلاش برای حل مسائل،. معماها و پازل ها، ورزش ذهن محسوب می شود. اما نکته جالب این جاست:. هر چیزی که ذهن و حافظه ی شما را به چالش بکشد به تقویت ذهن و. حافظه ی شما کمک خواهد کرد.

رشد مهارت های شناختی

مهارت های شناختی خصوصاً در هنگام مواجهه ی ما با ناشناخته ها یا تلاش برای دانستن. چیزهای جدید رشد می کند. اما نکته این جاست که ما در زندگی روزمره که. اغلب دارای حالتی روتین و برخوردار از روالی ثابت و. مشخص است، بسیار کم پیش می آید که در موقعیت های ناشناخته قرار بگیریم.. یکی از فواید اتاق فرار رویارو کردن ما با فضاها و اموری است که به طور عادی. با آن ها سر و کاری نداریم و حتی در زندگی عادی شانس چندانی برای. مواجهه و آشنایی با آن ها نخواهیم داشت.

همچنین بخوانید:

اتاق فرار تاریخی

اصطلاحات اتاق فرار

موفقیت در اتاق فرار

قوانین اتاق فرار

انواع قفل اتاق فرار

اتاق فرار معمایی

ترس در اتاق فرار

اتاق فرار مهیج

اتاق فرار اکومال کرج

اتاق فرار ترسناک

اسکیپ روم کرج

کافه گیم

مجتمع اکومال کرج

0 0 رأی‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
error: