انواع قفل اتاق فرار

انواع قفل اتاق فرار

قفل ها از اصلی ترین مانع هایی هستند که در اتاق فرار در برابر شما قرار می گیرند. مهم نیست ژانر اتاق فرار چه باشد: ترسناک، معمایی، اتاق فرار تاریخی، ماجراجویی، مهیج و… در هر صورت شما با انواع قفل اتاق فرار رو به رو خواهید شد. این قفل ها به منظور ایجاد مانع تعبیه می شوند، حال ممکن است برای جلوگیری از دستیابی راحت شما به محتویات یک صندوقچه یا کشو باشد، و یا امکان خروج از اتاق و رفتن به اتاقی دیگر.

از آن جایی که تنوع و مواجهه با سوالات و معماهای جدید برای بازیکنان جذاب است، از همین رو سازندگان اسکیپ روم نیز همواره به فکر استفاده از انواع قفل اتاق فرار و حتی طراحی و ساخت قفل های جدیدتر و خلاقانه تر هستند. به همین دلیل این قفل ها از تنوع زیادی برخوردارند.

انواع قفل اتاق فرار

چنین تنوعی به سازندگان بازی اجازه خواهد داد تا بیش از پیش بتوانند توانایی های بازیکنان را به چالش بکشند. اما ظاهر بسیاری از انواع قفل اتاق فرار ممکن است فریبنده باشد، به گونه ای که شما در ابتدا اصلاً ندانید که چه کار باید بکنید و یا به دنبال چه نوع سرنخی بگردید. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم با معرفی انواع قفل اتاق فرار در کنار شما باشیم.

مهم ترین اقدام برای باز کردن انواع قفل اتاق فرار

شا در اتاق فرار شروع می کنید به پیدا کردن سرنخ ها. تمام زوایا و نقاط پنهان اتاق را می گردید اما آیا اصلاً می دانید که به دنبال چه نوع سرنخی باید بگردید؟ آیا می دانید با کدام یک از انواع قفل اتاق فرار رو به رو هستید؟ آیا باید در پی یافتن یک کلید فیزیکی مانند کلید قفل خانه باشید یا این که باید رشته ای از اعداد و حروف را پیدا کنید؟

برای یافتن سرنخ ها و راهنمایی هایی که به شما کمک می کنند تا انواع قفل اتاق فرار را باز کنید، در وهلهه ی اول باید بدانید که با چه نوع قفل یا قفل هایی سر و کار دارید. پس اولین اقدام این است که در اسکیپ روم به دنبال پیدا کردن قفل ها باشید. سپس با شناخت انواع قفل اتاق فرار خواهید دانست که به دنبال چه نوع سرنخی باید بگردید.

معرفی انواع قفل اتاق فرار

قفل کلیدی

اغلب قفل هایی که ما در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم از همین نوع هستند، قفل هایی که دارای یک کلید منحصر به فرد هستند و فقط به کمک همان کلید باز می شوند. این نوع از انواع قفل اتاق فرار به دلیل پرکاربرد و در دسترس بودن، جزو قفل های محبوب به حساب می آیند و به احتمال زیاد در اسکیپ روم با چنین قفلی مواجه خواهید شد. قفل کلیدی پیچیدگی خاصی ندارد و فقط باید به دنبال یک کلید فیزیکی بگردید تا بتوانید آن را باز کنید.

قفل عددی

این شکل خاص از انواع قفل اتاق فرار به وسیله ی اعداد کد گذاری شده است.. این قفل ها را هم زیاد دیده اید، مانند قفل های عددی سه یا چهار رقمی که. بر روی چمدان ها و کیف ها استفاده می شود. بنابراین برای باز کردن چنین. قفل هایی باید به دنبال یک رشته سه تایی یا چهارتایی از اعداد باشید. البته که ممکن است. تمام اعداد مورد نیاز به صورت یک جا پنهان نشده بلکه هر رقم آن در جایی مخفی شده باشد.. با یافتن اعداد باید آن ها را بر روی قفل تنظیم نموده و. به وسیله بالا کشیدن زبانه قفل، از درستی اعداد مطمئن شوید.

انواع قفل عددی اتاق فرار دارای اشکال متفاوتی هستند اما تمامی قفل های. عددی به همین شکل کار می کنند بنابراین با دیدن شکل های عجیب و غریب این. قفل ها متعجب نشوید. روش کار همین است که توضیح دادیم. فقط باید در. نظر داشته باشید که اعداد را درست و به ترتیب وارد کنید به گونه ای که هر عدد رو. به روی شیار قرار بگیرد، زیرا به دلیل استرس حاکم بازی ممکن است از این نکته غافل شوید.

قفل پنج تایی

یکی دیگر از انواع قفل اتاق فرار قفل پنج تایی است که دقیقاً ساز و کاری شبیه. به قفل های عددی دارد. با این تفاوت که تعداد کاراکترهای مورد نیاز حتماً پنج تا است. و این که ممکن است به جای اعداد، در آن ها از علائم یا نمادها و. نشانه ها استفاده شود. مثلاً ممکن است برای باز کردن آن ها به جای وارد کردن اعداد،. زبانه ها را روی گزینه های همچون مربع، دایره، مثل و غیره تنظیم نمایید.. در هر صورت شیوه کار همان است که در قفل عددی بود، فقط ممکن است که کاراکترها متفاوت باشند.

قفل پترنی

قفل پترن یا الگو همان چیزی است در بسیاری از گوشی های موبایل هم مورد استفاده. قرار می گیرد و کاربر باید برخی نقاط را به شکل و ترتیبی خاص به هم متصل کند. تا قفل باز شود. البته شکل پیاده سازی انواع قفل اتاق فرار در داخل. بازی کمی متفاوت از بقیه ی جاهاست. قفل های پترنی معمولاً در انواع هشت تایی. یا ده تایی ساخته می شوند.

برای باز کردن این قفل ها به تعداد عددهایی برابر با نیمی از دکمه های موجود. روی قفل نیاز داریم. مثلاً برای باز کردن قفل ده تایی، به پنج عدد احتیاج داریم.. قفل ده تایی دارای ده دکمه روی بدنه قفل است که کنار هر کدام از آن ها یک عدد. نوشته شده است. با پیدا کردن پنج عدد مورد نیاز، می توانیم بدانیم که کدام دکمه ها. را باید فشار دهیم. پنج دکمه ای که فشار داده می شوند با همدیگر یک. شکل یا الگو را می سازند و به همین دلیل این مورد را قفل پترنی یا الگویی می نامند.

برای باز کردن این قفل ها باید بدانید که ترتیب اعداد هیچ اهمیتی ندارد.. رمز از همه اعدادی که به دست آورده ایم تشکیل شده است اما مهم نیست آن ها را. به چه ترتیبی وارد کنیم. مثلاً در قفل پترنی دو عدد ۲۵۱۷ و ۵۱۲۷ هیچ. تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته این امکان هم وجود دارد که به جای ارائه ی. اعداد مورد نیاز، دقیقاً همان شکل الگو یا پترن در اختیارتان قرار بگیرد.

ترکیب هایی از انواع قفل اتاق فرار

هر چقدر که سازندگان بازی بخواهند درجه سختی آن را بالاتر ببرند، از قفل های. پیچیده تری استفاده خواهند کرد. بنابراین ممکن است به انواع قفل اتاق فرار که. خلاقانه و دست ساز هستند رجوع کنند. یکی از راه های ساختن قفل. های خلاقانه، ترکیب کردن قفل های ساده تر است. به این شکل که ممکن است در یک قفل. خاص، هم از کلید فیزیکی و هم از اعداد استفاده شود. حتی ممکن است. که به جای نماد ها و نشانه هایی که در قفل های پنج تایی توضیح دادیم،. از حروف الفبا استفاده شود، آن هم در تعداد بسیار بیش تر، مثلاً ۱۵ تایی.

انواع قفل اتاق فرار

اما به طور کلی انواع قفل اتاق فرار از همین مورادی که ذکر شد و ترکیب آن ها با. یکدیگر ساخته می شوند. بنابراین با دیدن قفل هایی که اشکال عجیب و غریبی دارند. یا تعداد ارقام بیش تر دارند و یا حتی در طراحی آن ها از رنگ ها استفاده. شده است، دستپاچه و مضطرب نشوید. اگر هم قفلی بسیار خاص و منحصر به فرد استفاده شده باشد،. احتمالاً یک راهنمایی و توضیح خاصی را نیز با آن همراه کرده باشند که باعث سردرگمی بازیکنان نشود.

همچنین بخوانید:

اصطلاحات اتاق فرار

موفقیت در اتاق فرار

قوانین اتاق فرار

فواید اتاق فرار

اتاق فرار معمایی

ترس در اتاق فرار

اتاق فرار مهیج

اتاق فرار اکومال کرج

اتاق فرار ترسناک

اسکیپ روم کرج

کافه گیم

مجتمع اکومال کرج

0 0 رأی‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
error: