ترس در اتاق فرار

ترس در اتاق فرار

ایده اتاق فرار از فیلم های سینمایی آمده است و درست مانند فیلم ها و سریال ها دارای ژانرهای گوناگونی است. همان طور که در سینما فیلم ها را در انواع گوناگونی مانند اتاق فرار تاریخی، ماجراجویی، مهیج، دراماتیک و… می بینیم، اتاق های فرار هم ازاین قاعده مستثنا نیستند و به انواع یاد شده تقسیم می شوند. اما ترس در اتاق فرار درست مثل سینما محوری اصلی برای یکی از محبوب ترین ژانرهاست یعنی ژانر ترسناک.

ترس در اتاق فرار

البته این یک قاعده ی کلی است که سازندگان برای جذاب تر شدن سناریو خود، تقریباً از تمام عناصر اصلی مانند معما، هیجان و ترس استفاده می نمایند اما نکته این جاست که در هر ژانری، یکی از این ویژگی ها برجسته است. مثلاً در اغلب سناریوهایی هم که در ژانر معمایی و جنایی طراحی می شوند، ترس در اتاق فرار حضور دارد اما در این ژانر، اهمیت اصلی با معماها است. بنابراین برای شناخت ویژگی های ژانر اسکیپ روم ترسناک در ادامه با ما همراه باشید.

سیطره ترس در اتاق فرار ترسناک

با توجه به نکاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، باید بدانید که اسکیپ روم در ژانر ترسناک معمولاً از درجه سختی بسیار بالایی برخوردار نیست. معماها و پازل ها در این نوع از اتاق فرار اغلب به این منظور تعبیه می شوند که ذهن شما را درگیر خود کرده و بر روی مسئه ای متمرکز کنند تا امکان غافلگیری و ایجاد ترس در اتاق فرار برای سازندگان بازی فراهم شود. البته که سازندگان بازی ممکن است از اکتور یا بازیگر استفاده نمایند. اگر نمی دانید اکتور یا بازیگر چیست، بهتر است که مقاله ما درباره اصطلاحات اتاق فرار را مطالعه بفرمایید.

پس محور اصلی این ژانر ترس در اتاق فرار است، هر چند که ماهیت این بازی نیازمند انواع معماها و پازل ها هم هست که دو عامل یاد شده به طور متناسب رعایت می شوند.

چرا اسکیپ روم ترسناک غالباً سخت نیست؟

ذهن ما در مواجهه با مشکلات، معماها و سرنخ ها همیشه یکسان عمل نمی کند. مهم است که ذهن ما در چه حالتی قرار داشته باشد، مثلاً آمادگی ذهنی ما در نیمه‌های شب – اگر کسی ناگهان بیاید و بیدارمان کند – به آمادگی و سرحالی صبح بعد از خوردن صبحانه نیست. حالت های مختلف روحی و روانی به شدت بر روی کارکرد و بازدهی ذهن ما تأثیر می گذارند.

حال فرض کنید که در مواجهه با ترس در اتاق فرار ما دچار استرس و هیجانات شدیدی شده ایم، اکتور با نقاب یا ماسکی هولناک ناگهان از تاریکی بیرون آمده و ما همگی در حال جیغ زدن هستیم. آیا این حالت، شرایط مناسبی برای حل یک معادله ی پیچیده است؟ مسلماً نه. نکته این جاست که به دلیل سیطره ترس در اتاق فرار ژانر ترسناک، ما بیش تر مدت زمان حضورمان در بازی را در چنین حالتی به سر می بریم. پس لازم است که سازندگان با در نظر گرفتن این ویژگی های روحی و روانی، معماهای ساده تری را برای این ژانر در نظر بگیرند. این همان اتفاقی است که در اسکیپ روم ترسناک رخ می دهد.

مواجهه با ترس در اتاق فرار

آدم ها در مواجهه با ترس های شان، اغلب رفتار متفاوتی را پیش می گیرند. برخی افراد از حس ترس دچار انفعال و بی حرکتی می شوند و برخی دیگر، شجاعانه با ترس های شان مواجه می شوند. شما جزو هر کدام از این دو دسته که باشید، باید برای لذت بردن از ترس در اتاق فرار نکاتی را مد نظر داشته باشید.

آدم های شجاع

ترساندن این آدم ها بسیار سخت است زیرا نه تنها شجاع هستند،. بلکه در مواجهه با ترس در اتاق فرار تلاش می کنند تا جسورتر و نترس تر هم باشند.. این افراد باید در نظر داشته باشند که لذت بردن از هر چیزی، تابع قراردادها و قوانینی است.. مثلاً شما وقتی یک فیلم ترسناک را می بینید که در آن اشباح و زامبی ها به مردم حمله می کنند،. می توانید به راحتی بگویید که این ها واقعی نیستند و تماماً ساختگی و دروغین اند.. این موضوع باعث می شود که از دیدن فیلم هیچ لذتی نبرید.. پس اصولاً چرا فیلم ترسناک نگاه می کنید؟ برای ثابت کردن شجاعت تان؟ یا برای لذت بردن؟

باید قراردادها را پذیرفت. شما تا زمانی که از فضای بیرون از بازی جدا نشده. و غرق در ترس در اتاق فرار نشوید، هیچ گاه نخواهید توانست از بازی لذت ببرید.. بنابراین کمی خود را رها کنید و اجازه بدهید که افکار، خیالات وهم انگیز،. دکوراسیون بازی و احیاناً رفتار اکتور باعث ترشح آدرنالین در بدن تان شوند. تا با تلاش برای فرار از سناریو، لذت عمیقی را تجربه کنید.

آدم های کمتر شجاع

بله. ما افراد را به این دو دسته تقسیم می کنیم. ما معتقد نیستیم که آدم. ها یا شجاع هستند یا ترسو. شجاعت اشکال گوناگونی دارد و اگر کسی در مواجهه با چیزی،. احساس ترس می کند به معنای ترسو بودن او نیست. اگر یک مار سمی را. آزاد و رها در جنگل ببینید، باید هم از او بترسید تا برای فرار و نجات جان خود تلاش کنید.

اما برای این دسته از آدم ها یک نکته ی حیاتی وجود دارد.. آیا دقت کرده اید که اکنون در جنگلی بی رحم با انواع حیوانات. درنده گیر نیفتاده اید؟ بله. شما در یک اتاق فرار هستید.. این یک بازی است. در این بازی همه چیز حتی ترس در اتاق فرار کاملاً کنترل. و مدیریت شده است. چیزی قرار نیست به شما آسیب بزند. کسی قرار نیست شما را بکشد.. کسی دشمن شما نیست. قرار نیست که با نیش زهرآلود یک افعی اتاق فرار را ترک کنید.. نه. هیچ کدام از این ها نیست. شما درون یک بازی مهیج، جذاب و ترسناک – اما کنترل شده و. برنامه ریزی شده – هستید. لازم نیست نگران چیزی باشد. اجازه بدهید تا به جای. این که ذهن خود را فلج کنید، در بازی کیف کنید و از آدرنالینی که در بدن تان. ترشح می شود، کمال لذت را ببرید.

فوبیا

فوبیا یک موضوع کاملاً جداست. انواع فوبیا اغلب ریشه در کودکی افراد دارند. و هیچ ارتباطی هم به شجاع یا کمتر شجاع بودن افراد ندارد.. بنابراین توصیه ما برای افرادی که دچار برخی از انواع فوبیا هستند. این است که ژانر دیگری را برای بازی و لذت انتخاب کنند. همان طور که اتاق فرار معمایی مورد علاقه. و پسند همه بازیکنان نیست، ممکن است که ترس در اتاق فرار هم مورد علاقه. شما نباشد. ما برای این افراد انواع ژانرهای دیگر مانند مهیج،. تاریخی، ماجراجویی و… را پیشنهاد می کنیم.

شیرجه به درون ترس در اتاق فرار

اگر با خواندن مطالب بالا تصمیم گرفته اید که لذت یک هیجان فوق العاده و. ترس در اتاق فرار را تجربه کنید، می توانید به سراغ اتاق فرار ناشناخته بروید و. با دانستن سناریو بازی، برای زمان مورد نظر خود برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید. از طریق صفحه رزرو اتاق فرار اقدام به رزرو بازی در ساعت و روز مد نظر خود نموده و برای. به یک تفریح مهیج و جذاب در اکوکلاب مهمان ما باشید.

برای دوستانی هم که در شهر تهران حضور دارند اتاق فرار کما را در مجموعه ویرا پارک در ژانر ترسناک اماده کرده ایم.

همچنین بخوانید:

موفقیت در اتاق فرار

قوانین اتاق فرار

فواید اتاق فرار

انواع قفل اتاق فرار

اتاق فرار معمایی

اتاق فرار مهیج

اتاق فرار اکومال کرج

اتاق فرار ترسناک

اسکیپ روم کرج

کافه گیم

مجتمع اکومال کرج

0 0 رأی‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
error: